Όταν πριν από 4 περίπου 10ετίες έγινε λειτουργική και προσβάσιμη η οδική σύνδεση Ηγουμενίτσας - Πρέβεζας άλλαξε σημαντικά η διαδρομή Αθήνας-Κέρκυρας. Απαλλάχτηκε από το «δύκολο» κομμάτι του Μακρυνόρους και το δυσκολότερο των Ιωαννίνων-Ηγουμενίτσας. Αυτή η νέα διαδρομή, εμπλουτισμένη και με τη ολιγόλεπτη μεταφορά με το Φέρυ-μπωτ Πρέβεζα-Ακτιο, από την Νότια ακτή του Αμβρακικού (Βόνιτσα-Αμφιλοχία) ήταν προτιμητέα για πολλούς ταξιδιώτες. Η κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης επιτάχυνε και διευκόλυνε την συγκεκριμένη διαδρομή. Βέβαια το ταξίδι κατέληγε στην Εθνική Αγρινίου-Αντιρρίου με τα γνωστά προβλήματα οδικής ασφάλειας, ποιότητας και ταχύτητας της προσπέλασης.
Σήμερα στην Β.Δ. Ελλάδα τείνει να διαμορφωθεί μία νέα οδική πραγματικότητα. Δυστυχώς μόνον οδική αφού το αντι-σιδηροδρομικό μένος των κυβερνήσεων της τρέχουσας 30ετίας έχει μετά βδελυγμίας απορρίψει πάμπολλες ευκαιρίες για σιδηροδρομική ζεύξη της Δυτικής Ελλάδας και ουσιαστικό συνολικό εκσυγχρονισμό της συγκοινωνιακής υποδομής ολόκληρης της χώρας… Τέλος πάντων. Ας εστιάσουμε στα προβλεπόμενα οδικά έργα… Η σημασία της Ιονίας Οδού είναι αυτονόητη. Μόνον και μόνον η παράκαμψη του Αγρινίου, που γεύονται ήδη οι ταξιδιώτες αποτελεί αδιάψευστο και κατηγορηματικό ντοκουμέντο για την σπουδαιότητα του έργου, όταν ολοκληρωθεί… Αρκετός καυγάς είχε γίνει κατά τον σχεδιασμό της Ιονίας οδού, αν δηλαδή έπρεπε να πορεύεται παραλιακά η μεσογειακά. Φαίνεται, όμως, πως η επιλογή της ενδοχώριας χάραξής της δεν αποτελεί απαγορευτικό παράγοντα για την βελτίωση της παραλιακής διέλευσης. Ένα σημαντικό έργο π.χ., που έχει ήδη αποφασισθεί είναι η κατασκευή του συνδεδεμένου με την Ιονία οδό δρόμου Αμβρακίας-Ακτίου, μήκους 50 περίπου χιλιομέτρων και προβλεπόμενης ποιότητας ίδιας με τον κεντρικό άξονα (2 διαζώματα ανά κατεύθυνση, βοηθητική λωρίδα, διαχωριστική νησίδα κ.λ.π.). Πρόβλεψη υπάρχει επίσης για την σύνδεση Ακτίου-Λευκάδας, Ιονίας οδού με Αστακό και Πρέβεζας-Ιονίας Οδού.
Κάτω, από αυτούς τους όρους, η παραλιακή Ιονία οδός ή παρα-Ιονία πραγματοποιείται de facto με μοναδικό εναπομένον τμήμα το Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα. Για το τμήμα αυτό υπάρχουν -θεωρητικά- προβλέψεις επισκευών και διορθώσεων. Συχνότατες οι κατολισθήσεις και διακοπές διάβασης σε γέφυρες. Συνολικά ο δρόμος, ακόμη και στα καλύτερα τμήματά του δεν υπερβαίνει ποιοτικά έναν επαρχιακό δρόμο και πόρρω απέχει από μία σύγχρονη εθνική οδό… Κάτω από την εξέλιξη, που δημιουργούν η Εγνατία και η Ιονία οδός, η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας δεν είναι έργο περιττό αλλά αναγκαία συμπληρωματικό προς τον νέο οδικό χάρτη της περιοχής, την προσδοκία υψηλότερης τουριστικής και εμπορευματικής προσπέλασης, την προοπτική παράλιας οδικής σύνδεσης προς την Αλβανία (Σαγιάδα-Κονίσπολη-Αγ. Σαράντα).
Για την Κέρκυρα, ο αυτοκινητόδρομος Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας είναι υψηλής προτεραιότητας για την διευκόλυνση της πρόσβασης προς αυτήν. Ορθά τονίστηκε και κατά την τελευταία πρωτοβουλία του Δήμου κερκυραίων για την προώθηση της σύνδεσης με Σαγιάδα, ότι η επιτυχία και η απόδοση αυτής της σύνδεσης είναι εξαρτημένη από μία ικανοποιητική πρόσβαση της Σαγιάδας από την Εγνατία οδό. Ας μην λησμονείται και η Νότια πρόσβαση (Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα), που θα διευκολύνει και πιθανότατα θα επεκτείνει τις συνδέσεις της Κέρκυρας και των Παξών με την απέναντι ακτή σε μία συνολική αυξημένη τουριστική και άλλη εμπορευματική κίνηση. Αυτό ας το έχουν κατά νου οι παράγοντες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας αυτοδιοίκησης αλλά και οι πολιτικοί εκπρόσωποι του νησιού στο κέντρο. Δεν είναι δευτερευούσης σημασίας ζήτημα…
Σήμερα στην Β.Δ. Ελλάδα τείνει να διαμορφωθεί μία νέα οδική πραγματικότητα. Δυστυχώς μόνον οδική αφού το αντι-σιδηροδρομικό μένος των κυβερνήσεων της τρέχουσας 30ετίας έχει μετά βδελυγμίας απορρίψει πάμπολλες ευκαιρίες για σιδηροδρομική ζεύξη της Δυτικής Ελλάδας και ουσιαστικό συνολικό εκσυγχρονισμό της συγκοινωνιακής υποδομής ολόκληρης της χώρας… Τέλος πάντων. Ας εστιάσουμε στα προβλεπόμενα οδικά έργα… Η σημασία της Ιονίας Οδού είναι αυτονόητη. Μόνον και μόνον η παράκαμψη του Αγρινίου, που γεύονται ήδη οι ταξιδιώτες αποτελεί αδιάψευστο και κατηγορηματικό ντοκουμέντο για την σπουδαιότητα του έργου, όταν ολοκληρωθεί… Αρκετός καυγάς είχε γίνει κατά τον σχεδιασμό της Ιονίας οδού, αν δηλαδή έπρεπε να πορεύεται παραλιακά η μεσογειακά. Φαίνεται, όμως, πως η επιλογή της ενδοχώριας χάραξής της δεν αποτελεί απαγορευτικό παράγοντα για την βελτίωση της παραλιακής διέλευσης. Ένα σημαντικό έργο π.χ., που έχει ήδη αποφασισθεί είναι η κατασκευή του συνδεδεμένου με την Ιονία οδό δρόμου Αμβρακίας-Ακτίου, μήκους 50 περίπου χιλιομέτρων και προβλεπόμενης ποιότητας ίδιας με τον κεντρικό άξονα (2 διαζώματα ανά κατεύθυνση, βοηθητική λωρίδα, διαχωριστική νησίδα κ.λ.π.). Πρόβλεψη υπάρχει επίσης για την σύνδεση Ακτίου-Λευκάδας, Ιονίας οδού με Αστακό και Πρέβεζας-Ιονίας Οδού.
Κάτω, από αυτούς τους όρους, η παραλιακή Ιονία οδός ή παρα-Ιονία πραγματοποιείται de facto με μοναδικό εναπομένον τμήμα το Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα. Για το τμήμα αυτό υπάρχουν -θεωρητικά- προβλέψεις επισκευών και διορθώσεων. Συχνότατες οι κατολισθήσεις και διακοπές διάβασης σε γέφυρες. Συνολικά ο δρόμος, ακόμη και στα καλύτερα τμήματά του δεν υπερβαίνει ποιοτικά έναν επαρχιακό δρόμο και πόρρω απέχει από μία σύγχρονη εθνική οδό… Κάτω από την εξέλιξη, που δημιουργούν η Εγνατία και η Ιονία οδός, η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας δεν είναι έργο περιττό αλλά αναγκαία συμπληρωματικό προς τον νέο οδικό χάρτη της περιοχής, την προσδοκία υψηλότερης τουριστικής και εμπορευματικής προσπέλασης, την προοπτική παράλιας οδικής σύνδεσης προς την Αλβανία (Σαγιάδα-Κονίσπολη-Αγ. Σαράντα).
Για την Κέρκυρα, ο αυτοκινητόδρομος Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας είναι υψηλής προτεραιότητας για την διευκόλυνση της πρόσβασης προς αυτήν. Ορθά τονίστηκε και κατά την τελευταία πρωτοβουλία του Δήμου κερκυραίων για την προώθηση της σύνδεσης με Σαγιάδα, ότι η επιτυχία και η απόδοση αυτής της σύνδεσης είναι εξαρτημένη από μία ικανοποιητική πρόσβαση της Σαγιάδας από την Εγνατία οδό. Ας μην λησμονείται και η Νότια πρόσβαση (Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα), που θα διευκολύνει και πιθανότατα θα επεκτείνει τις συνδέσεις της Κέρκυρας και των Παξών με την απέναντι ακτή σε μία συνολική αυξημένη τουριστική και άλλη εμπορευματική κίνηση. Αυτό ας το έχουν κατά νου οι παράγοντες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας αυτοδιοίκησης αλλά και οι πολιτικοί εκπρόσωποι του νησιού στο κέντρο. Δεν είναι δευτερευούσης σημασίας ζήτημα…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου