Πέμπτη 18 Μαρτίου 2010

Αυτοκινητόδρομος Αμβρακίας-Ακτίου: μας συμφέρει υπό προϋποθέσεις


Χτές, λοιπόν υπογράφτηκαν όλες οι εργολαβίες, που αφορούν την κατασκευή του παραπάνω αυτοκινητόδρομου, που πολύ μας είχαν ανησυχήσει οι πολλές ματαιώσεις συνεπεία ενστάσεων γραφειορατίας κ.λ.π.

Το έργο, που αποτελεί κάθετο στην Ιονία οδό είναι προφανούς σημασίας για την βορειοδυτική Ελλάδα αφού θα διευκονύνει σημαντικά την πρόσβαση στην Λευκάδα, Πρέβεζα, Θεσπρωτία και Κέρκυρα από την Νότιο & Κεντρική Ελλάδα αλλά και το ίδιο το σύμπλεγμα της πρωτεύουσας. Οι νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις των παραπάνω περιοχών -και η δική μας- είχαν πάρει μέρος σε πολλές σχετικές παρεμβάσεις για την προώθηση του έργου. Αντιγράφουμε από το ιστολόγιο "Υποδομές στην Ελλάδα":

Ο οδικός άξονας μήκους 48,50 χιλιομέτρων και συνολικού προϋπολογισμού 338,2 εκατομμυρίων ευρώ θα κατασκευασθεί με σύγχρονες προδιαγραφές και θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο New Jersey. Για το έργο υπάρχουν 4 ταυτόχρονες εργολαβίες και τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι επτά ανισόπεδοι κόμβοι, είκοσι έξι κάτω διαβάσεις, τέσσερις άνω διαβάσεις, τρεις κοιλαδογέφυρες και επτά γέφυρες ρεμάτων. Ο συνολικός χρόνος κατασκευής είναι 36 μήνες (3 χρόνια) και τον Απρίλιο του 2013 ο νέος άξονας αναμένεται να δωθεί στην κυκλοφορία συνολικά.

Για την Θεσπρωτία, όμως και την Κέρκυρα η χρησιμότητα του υπο κατασκευή αυτοκινητρόδρομου είναι άρρηκτα δεμένη με την ριζική αναβάθμιση της σύνδεσης Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας. Ο δρόμος αυτός, που έχει πολλά περιθόρια ουσιαστικής μετατροπής του σε σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο πάσχει από συχνότατες κατολισθήσεις και διακοπές σε τμήματα της διαδρομής του. Αυτή η αναβάθμιση εξάλλου θα αναδείξει και έναν άξονα (λειτουργική παρα-Ιονία οδός) με προοπτική παράκτιας διασύνδεσης με την Αλβανία, αφού το Βόρειο τμήμα της (Ηγουμενίτσα-Αγιοι Σαράντα) είναι ενταγμένο σε κοινοτικά προγράμματα και (υποτίθεται ότι) θα αναβαθμισθεί.

Μόνον έτσι ένα χρησιμότατο έργο, ο αυτοκινητόδρομος Αμβρακίας - Ακτίου θα αναδείξει το σύνολο της χρηστικότητάς του οφελώντας ουσιαστικά τους βορειότερους αποδέκτες του, δηλαδή Θεσπρωτία και Κέρκυρα...

Δεν υπάρχουν σχόλια: