Κυριακή, 30 Ιανουαρίου 2011

κυκλοφοριακό: τα αυτονόητα

Διαβάσαμε στον τοπικό τύπο για το πρόγραμμα "Jessica", που αφορά βιώσιμες επενδύσεις σε αστικές περιοχές... Δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες αλλά δεν μπορούμε παρά να χαιρετίσουμε την πρωτοβουλία του αρμόδιου αντιδημάρχου τεχνικών υπηρεσιών για ένταξη δράσεων στην παλιά πόλη, σχετικών με το υπ' αριθμόν 1 πρόβλημα της πόλης: το κυκλοφοριακό...
Σαν θετικά λοιπόν χαρακτηρίζουμε όσα διαβάσαμε και που συμπυκνώνονται από τα ΜΜΕ ως εξής:
1. Δημιουργία δύο περιφερειακών χώρων στάθμευσης σε συνεργασία Δήμου και φορέων...
2. Δημιουργία δικτύου μέσων μαζικής μεταφοράς στην παλιά πόλη και την ζώνη προστασίας της.
3. Χώροι ελεγχόμενης στάθμευσης...

Επειδή, λοιπόν δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες για το όλο σχέδιο και εγχείρημα θέλουμε να θυμίσουμε, ότι σε συσκέψεις φορέων της πόλης αλλά και σε μελετητικά επιτελεία του παλιού Δήμου Κερκυραίων είχαν ξεκαθαριστεί μέχρι λεπτομερείας και αναλυτικής ακρίβειας οι στόχοι και τα μέσα ρεαλιστικής υλοποίησης του σχεδίου επίλυσης του κυκλφοριακού, χωρίς δυστυχώς να προχωρήσει η πρακτική του εφαρμογή. Εν πάσει περιπτώσει, υπάρχουν μερικά ζητήματα, που παραμένουν θελεμλιακά, αξονικά για την επίλυση του κυκλοφοριακού, όπως π.χ. η πεζοδρόμηση του ιστορικού κέντρου με κυκλοφορία μόνον από τα ΜΜΕ, ΤΑΞΙ, οχήματα άμεσης δράσης και των κατοίκων του ιστορικού κέντρου κατά την έξοδο και επιστροφή τους τους σε αυτό σε προκαθορισμένη θέση στάθμευσης...
"Ενδιάμεσες" λύσεις, που μοιάζουν "ρεαλιστικότερες" δεν είναι τίποτε άλλο παρά μορφές παράτασεις του προβλήματος, που θα λειτουργούν ως ο πίθος των Δαναΐδων ή απλούστερα.. πιθάρι δίχως πάτο... Τέτοιο πιθάρι είναι στην ουσία και η δημιουργία υπόγειων χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, που εκτός από το υπέρογκο οικονομικό κόστος κατασκευής(απόλυτα δυσβάσταχτο κοινωνικά στις μέρες που περνάμε) την παρατεταμένη και οξυμένη ταλαιπωρία κατοίκων και οδηγών ΔΕΝ συνεπάγεται ουσιαστική και μακροπρόθεσμη επίλυση... Το ενδεχόμενο όφελος από την εξασφάλιση μερικών κεντρικών θέσεων υπόγειας στάθμευσης αντισταθμίζεται από την αύξηση της κυκλοφορίας γύρω από τους χώρους αυτούς... Παράλληλα, η προσφορά θέσεων υπόγειας στάθμευσης στο κέντρο της πόλης θα εξανεμιστεί σε ελάχιστο χρονικό διάστημα από την φυσιολογική αύξηση των κυκλοφορούντων οχημάτων... Ολα αυτά, τα απολύτως λογικά, τα απολύτως γνωστά, τα απολύτως αυτονόητα δεν αποτελούν "μυστικό" κάποιων ειδικών αλλά συγκοινωνιολογικό δεδομένο κοινής χρήσης...


Το παρόν ιστολόγιο έχει επανειλημμένα αντιπαρατεθεί στην λογική των σχεδίων υπογείων πάρκιγκ στην πόλη, που -άν γίνουν- θα αποτελούν ισχυρό κράχτη πρόσκλησης εισόδου των οχημάτων στο κέντρο της πόλης... Γι' αυτό και ... μας κόπηκαν τα πόδια από τις επίσημες ανακοινώσεις στα ΜΜΕ περί υπογείου πάρκιγκ στο Τέννις, Σπιανάδα κ.λ.π. Ελπίζουμε να επικρατήσει η στοιχειώδης λογική ή ... στην χειρότερη περίπτωση να μας γλυτώσει η ... οικονομική συγκυρία των ημερών ...
Στα θετικά της πληροφόρησης των ημερών εντάσσεται και η υπόσχεση αναβάθμισης της Περιοχής της Σπινάδας από την Κοφινέτα έως την Ιόνιο Ακαδημία. Ελπίζουμε οτι η έννοια της αναβάθμισης χρησιμοποιείται με την κυριολεκτική της σημασία και υπονοεί την βελτίωση της ποιότητας ζωής των χιλιάδων κατοίκων της περιοχής, την συντήρηση των πλούσιων μνημειακών και αρχιτεκτονικών στοιχείων της περιοχής, την απαλλαγή από την χρωμορύπανση και ηχορρύπανση, που έχουν αλλοτροιώσει και υποβιβάσει την καθημερινότητα των πολλών για τα αμφίβολα και βραχύχρονα ωφέλη πολύ λίγων... Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για όλες τις περιοχές του ιστορικού κέντρου...

Δεν υπάρχουν σχόλια: