Μιλάμε για τον οδικό άξονα: Ακτιο-Αμβρακία, μήκους 48.5 χιλιομέτρων, που αποτελεί τον πρώτο σημαντικό κάθετο άξονα προς την υπό κατασκευή Ιόνια οδό και που κατασκευάζεται με όρους απολύτως σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου (δύο διαδρομές + βοηθητική ανά κατεύθυνση). Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον καθημερινά ενημερωνόμενο δικτυακό τόπο:http://www.ypodomes.com/, απ' όπου πήραμε και το αναρτημένο σχεδιάγραμμα του δρόμου... Θάπρεπε να μας ενδιαφέρει, γιατί η συμβολή του στην συντόμευση και την ασφαλέστερη πρόσβαση της Κέρκυρας προς και από την κεντρική και Νότια Ελλάδα ωφελείται τα μέγιστα... Η κατασκευή αυτή έχει μοιραστεί σε 4 εργολαβίες και η 3η αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα (έκπτωση της αναδόχου εταιρείας, ανάληψη του έργου από άλλη κ.λ.π.). Και ενώ παλιότερα μηνύματα ήταν δυσοίωνα για την ίδια την πραγματοποίηση του έργου οι τελυταίες πληροφορίες οι αναρτημένες στο διαδίκτυο κάνουν λόγο για ομαλή συνέχιση του έργου. Ερώτημα, παραμένει άν το συνολικό έργο παραδοθεί μέσα στο υπεσχημένο χρονοδιάγραμμα, δηλαδή μέσα στο 2013... Ερώτρημα, όμως δεν υπάρχει για την προφανή συμβολή του στην συγκοινωνιακή διευκόλυνση της Βορειο-Δυτικής Ελλάδας (Ακαρνανίας, Πρέβεζας, Θεσπρωτίας) και ειδικότερα της Κέρκυρας... Αν τα οφέλη της Εγνατίας μας είχαν διδάξει (έστω και άν κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τα εξανεμίσουμε...), θα φροντίζαμε -ως αυτοδιοίκηση και πολιτική εκπροσώπηση- να πιέζουμε συνέχεια για την υλοποίηση ενός έργου, που θα αναβαθμίσει ουσιαστικά τις προσβάσεις μας... Ακόμα και πριν την ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού, ο δρόμος Ακτιο-Αμβρακία μαζί με την ήδη λειτουργούσα παράκαμψη του Αγρινίου (τμήμα της μελλοντικής συνολικής Ιονίας οδού) συνιστούν μεγάλη ανακούφιση στο απαράδεκτα χρονοβόρο και επικίνδυνο κομμάτι Αντίρριο-Ακτιο...
Ενα πρακτικό πλεονέκτημα του δρόμου είναι η υποστήριξη της παραλιακής διασύνδεσης της Δυτικής Ελλάδας (το κάποτε όραμα της Παράλιας Ιονίας). Μία ταυτόχρονη αναβάθμιση του δρόμου Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα (λέγεται, ότι σχεδιάζεται με πρώτο αποφασισμένο το τμήμα Καρτέρι-διασταύρωση Πάργας) δημιουργεί τις προϋποθέσεις για το αρχικό τμήμα ενός παράλιου διευρωπαϊκού οδικού άξονα: Ιόνιο-Αδριατική-Δαλματία με ασύλληπτα οικονομικοτουριστικά οφέλη.
Το ίδιο βέβαια θα έπρεπε να μας ενδιαφέρουν και τα αναγκαία σημαντικά σιδηροδρομικά έργα για την Δυτική Ελλάδα, τα μυριάκις υπεσχημένα και προσφάτως μεταφερθέντα στις καλένδες. Μιλάμε για τον Δυτικό Σιδηροδρομικό άξονα, που και τα δύο του σκέλη (Σιδηροδρομική Εγνατία & Σιδηροδρομική Ιονία) πολύ θα έπρεπε να μας ενδιαφέρουν. Θα έπρεπε, αλλά...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου