Πέμπτη, 4 Νοεμβρίου 2010

Σημαντικό κείμενο...

...για τα αυτοδιοικητικά μας πράγματα είναι αυτό του Δήμου Μακατσώρη, που δημοσιεύστηκε στην ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, πριν λίγες μέρες. Σε μία εποχή, που ακόμη και οι υπερασπιστές του "Καλλικράτη" αποφεύγουν συστηματικά να ασχοληθούν με την τοπική αυτοδιοίκηση μετατρέποντας τις επερχόμενες εκλογές σε ψηφοφορία εμπιστοσύνης, αξίζει να θυμηθούμε το ευρύτερο οικονομικό-κοινωνικό περιβάλλον της Περιφέρειάς μας. Αυτό ακριβώς κάνει το κείμενο που σας παραθέτουμε, εμπλουτισμένο με συγκεκριμένες προτάσεις για τις βασικές αναγκαίες υποδομές...
ΟΨΗ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗΣ
Η περιφέρεια Ιονίων Νήσων ενσωμάτωσε με τον πιο οξύ τρόπο την διπλή απαίτηση του αστικού καπιταλισμού που προέβλεπε την κοινωνική ενσωμάτωση της αγροτιάς είτε με εσωτερική ή εξωτερική μετανάστευση και ταυτόχρονα μια προϊούσα περιθωριοποίηση του αγροτικού χώρου.
Η εγκατάλειψη του αγροτικού χώρου γίνεται εμφανής στα χρόνια διακυβέρνησης της χώρας από την ΕΡΕ,την Ε.Κ.,την δικτατορία και τις μεταδικτατορικές κυβερνήσεις της ΝΔ. και του ΠΑΣΟΚ μέχρι το 1984.
Η εγκατάλειψη του αγροτικού χώρου στα Ιόνια Νησιά είναι πιο εμφανής.
Εγκαταλείπεται η ελαιοκαλλιέργεια, η αμπελουργία,τα οπωροκηπευτικά και η κτηνοτροφία που σαν αποτέλεσμα έχει το κλείσιμο μιας σειράς βιοτεχνιών –βιομηχανιών που επεξεργάζονταν και τυποποιούσαν γεωργικά- κτηνοτροφικά προϊόντα.
Γενική στροφή : Όποιος έχει οικόπεδο στην παραλιακή ζώνη της Κέρκυρας ή των υπολοίπων Ιόνιων Νησιών και σε απόσταση απ΄αυτήν μέχρι δύο χιλιόμετρα,μπορεί να φτιάξει τουριστικά καταλλύματα κακής ποιότητας χωρίς κοινόχρηστο χώρο, που ζητούσε η Αγγλική κυρίως αγορά για διακοπές των ατόμων που έπαιρναν επίδομα ανεργίας.
Αποτέλεσμα : Κλίνες σε ξενοδοχεία όχι περισσότερες από 70.000 ενώ στα λοιπά καταλλύματα οι κλίνες ανέρχονται στις 220.000 .Παράλληλα πρέπει να επισημανθεί πως τα Ιόνια Νησιά δεν είχαν αναπτύξει από την ενσωμάτωση τους στην Ελλάδα μέχρι και σήμερα τις μεταξύ τους εμπορικές συναλλαγές.
Είναι χαρακτηριστικό πως τα Ιόνια Νησιά εμπορικές συναλλαγές είχαν μόνο με την Ηπειρωτική Ελλάδα.
Η μόνη οικονομική συναλλαγή που δημιουργήθηκε μεταξύ των Ιονίων Νησιών είναι η αγορά κρασοστάφυλλων από την Ζάκυνθο και την Λευκάδα από Κερκυραίους, όταν αυτοί πρώτοι εγκατέλειψαν την αμπελουργία. Η οικονομική- εμπορική συναλλαγή διαρκεί μόνο ένα εικοσαήμερο και με δεδομένο την σταδιακή εγκατάλειψη της και στα υπόλοιπα νησιά είναι βέβαιο πως και αυτή η συναλλαγή θα πάψει να υφίσταται.
Είναι επίσης βέβαιο πως οι διαπιστώσεις αυτές είναι κοινές σε όλους τους κατοίκους των Ιόνιων Νησιών.
Όμως η περιφέρεια με οποιαδήποτε πολιτική ηγεσία δεν έσκυψε πάνω στο πρόβλημα της ισσόροπης οικονομικής ανάπτυξης για είκοσι τέσσερα χρόνια.Ας μην ξεχνάμε δε πως περιφερειάρχες είχαμε επί 15 χρόνια του ΠΑΣΟΚ,9 χρόνια της ΝΔ με σύμβουλο για τα οκτώ πρώτα χρόνια τον υποψήφιο της Δημοκρατικής Αριστεράς για Περιφερειάρχη. Είκοσι τέσσερα χρόνια χαμένα για την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.
Αλήθεια τι πρέπει να γίνει για να έχει μέλλον η περιφέρεια μας ;
Κατά την γνώμη μου πρέπει να διεκδικήσουμε την :
Εκπόνηση χωροταξικής μελέτης με έμφαση στην ισόρροπη ανάπτυξη των τομέων της παραγωγής.
Μελέτη χρήσεων γης.
Μελέτη διαχωρισμού χρήσεων κατοικίας.
Μελέτες καθορισμού περιβαλλοντικών ζωνών υδροβιοτόπων.
Μελέτη καθορισμού περιβαλλοντικών ζωνών για χώρους χωροθέτησης των ρυπογόνων οχλουσών χρήσεων.
Μελέτη χωροθέτησης αιολικών πάρκων.
Μελέτη για την δημιουργία αντιπυρικών ζωνών.
Πολεοδομικές μελέτες.
Μελέτη για αναβάθμιση των τουριστικών καταλυμάτων
Μελέτη για κατασκευή μαρίνων και τουριστικών καταφυγίων.
Μελέτη για την σύνδεση των Δήμων της περιφέρειας στην οποία θα λαμβάνονται υπ’ όψιν η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, οι εμπορικές συναλλαγές, οι μετακινήσεις των τουριστών και οι επισκέψεις των κατοίκων του ενός νησιού στα άλλα.
Υπάρχει φυσικά ανάγκη και για άλλα αναγκαία έργα υποδομών όπως : Οδικός άξονας Βορρά –Νότου και Κασσιώπης – Αυλιωτών στην Κέρκυρα, Λευκάδας – Αη Νικήτα – Βασιλικής στην Λευκάδα, Φισκάρδου –Αργοστολίου, Σάμης –Αργοστολίου,Αργοστολίου –Πόρου και Διβαράτων- Ληξουρίου στην Κεφαλονιά και Ζακύνθου –Βολιμών – Σκιναρίου και Ζακύνθου –Κεριού στην Ζάκυνθο.
Παράλληλα απαιτείται βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου, κατασκευή δικτύνω αποχέτευσης και μονάδων βιολόγησης για όλους τους παραθαλάσσιους οικισμούς της περιφέρειας μας.
Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης στερεών αποβλήτων για όλα τα μεγάλα νησιά της περιφέρειας που θα περιλαμβάνει διαλογή,συμπίεση,βιολόγηση και ταφή.
Βελτίωση όλων των αεροδρομίων της περιφέρειας.Κατασκευή σύγχρονων νοσοκομείων σ’ όλα τα μεγάλα Ιόνια Νησιά με τριτοβάθμιο εξοπλισμό.
Κατασκευή κέντρων υγείας σε όλα τα μικρά νησιά στοιχειοδώς εξοπλισμένων με ιατρικό, νοσηλευτικό και βοηθητικό προσωπικό και τον αναγκαίο εξοπλισμό.
Αντιμετώπιση του προβλήματος ύδρευσης των Ιονίων Νήσων.
Κατασκευή αρδευτικών έργων στα Ιόνια Νησιά για την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα.Δημιουργία γεωδυναμικού ινστιτούτου στην Κεφαλονιά σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείοκαι τα αντίστοιχα Πανεπιστημιακά τμήματα της Αθήνας,της Θεσσσαλονίκης και της Πάτρας για την παρακολούθηση των σεισμικών δεδομένων.
Επαναλειτουργία του Ινστιτούτου Ελαίας της Κέρκυρας το οποίο θα αναλάβει την ευθύνη ανάπτυξης του πρωτογενούς τομέα των Ιόνιων Νησιών. Το Ινστιτούτο θα επανδρωθεί με το αναγκαίο επιστημονικό προσωπικό.
Το Ινστιτούτο αυτό θα πρέπει να παρουσιάσει προτάσεις για τον τρόπο που θα αντιμετωπισθεί το πρόβλημα του μικρού γεωργικού κλήρου που υπάρχει στα Ιόνια Νησιά και να καταθέσει προτάσεις για γεωργικά προϊόντα που μπορούν να παραχθούν και τα οποία είναι ελλειμματικά σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ανάπτυξη του Δευτερογενούς τομέα σε τομείς ανεξάρτητους από τον τουρισμό και με εξαγωγικό προσανατολισμό, όπως την τυποποίηση των παραγομένων γεωργικών-κτηνοτροφικών προϊόντων, την ένδυση, την υπόδηση και την υψηλή τεχνολογία.
Υπάρχουν ακόμη πολλές ανάγκες για τις υποδομές των Ιόνιων Νησιών και άλλες προτάσεις για μια ισόρροπη οικονομική ανάπτυξη.
Ας γίνει όμως από κάπου μια αρχή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΚΑΤΣΩΡΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: