Ο μήνας Αύγουστος, μήνας αιχμής της τουριστικής προσέλευσης στο νησί, είναι ταυτόχρονα και χρόνος κορύφωσης της κυκλοφοριακής ταλαιπωρίας κατοίκων και επισκεπτών της πόλης. Στο προσκήνιο, λοιπόν κάποιες ρυθμίσεις -σε σωστή κατεύθυνση- αφού αναζητούν χώρους στην περιφέρεια του ιστορικού κέντρου (λιμάνι, ΕΑΚΚ) για να φιλοξενήσουν το μέγαο πλήθος των οχημάτων... Σωστές αλλά ανεπαρκείς ταυτόχρονα, αφού χωρίς υποχρεωτική (όχι προαιρετική) απαγόρευση της εισόδου στον ιστό του κέντρου, δεν καταφέρουν να απογτρέψουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση μέσα σε αυτό... Εκεί κατευθύνονται, απαγοητευμένοι και εξουθενωμένοι μετά από πολύωρη περιπλάνηση, όσοι απέτυχαν να βρούν την ... πολυπόθητη θέση στάθμευσης μέσα στο ιστορικό κέντρο... Εν τω μεταξύ, έχουν καταθέσει την συμβολή τους στην συντήρηση του κυκλοφοριακού χάους μέσα στους κεντρικούς δρόμους της πόλης...
Το πληροφορηθήκαμε από ραδιοφωνική εκπομπή του τοπικού σταθμού της ΕΡΑ: Οι συγκοινωνιολόγοι προειδοποιούν, ότι σε 10 χρόνια η κατάσταση θα είναι ίδια και χειρότερη έστω και αν έχουν φτιαχτεί υπόγεια πάρκιγκ στο Σαρόκο, στην Σπιανάδα και στην Σπηλιά... Οι επιστήμονες με το ειδικό βάρος του γνωστικού τους κύρους, δηλώνουν το προφανές... Η αύξηση των χώρων στάθμευσης μέσα στο ιστορικό κέντρο, αποτελεί τον πίθο των Δαναϊδων για το κυκλοφοριακό... Οσων τέτοιων χώρων και αν φτιαχτούν (με ανυπολόγιστο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτισμικό κόστος) θα εξανεμιστεί συντομότατα η προσφορά τους για την έστω και απλή ανακούφιση του κυκλοφοριακού φόρτου εξαιτίας της μαθηματικά βέβαιης αύξησης του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων... Σε λίγο, λένε οι ειδικοί θα συμβαίνει όλο τον χρόνο, ό,τι συμβαίνει τώρα τον Αύγουστο... Απόλυτα λογική πρόβλεψη αφού το ζήτημα είναι απλά θέμα αριθμού... Η διαδράμουσα αυτοδιοικητική 4ετία προστίθεται και αυτή στην πολυετία της ουσιαστικής αδράνειας αλλά και του ουσιαστικού αποπροσανατολισμού κατοίκων και καταστηματαρχών, που -για διαφορετικούς λόγους- προσβλέπουν στην βελτίωση της ποιότητας ζωής τους οι πρώτοι και στην αύξηση της οικονομικής τους δραστηριότητας οι δεύτεροι μέσα από την διατήρηση της "ελεύθερης" πρόσβασης των ΙΧ οχημάτων στο κέντρο της πόλης... (η χρήση των εισαγωγικών σχετίζεται απλά με το απίστευτο αλαλούμ και την μακράς διάρκειας ταλαιπωρία, που συνεπάγεται η απόπειρα εισόδου στο κέντρο). Ατυχώς ... "μυστικές", "μαγικές" αλλά ομολογουμένως πανίσχυρες δυνάμεις μετατρέπουν το απολύτως εύλογο και προφανώς αναγκαίο σε μακρυνό άπιαστο όνειρο... Παραμένουν έτσι σταθερά ανυλοποίητες οι προεκλογικές διακηρύξεις για περιφερικούς χώρους στάθμευσης και αναβαθμισμένη αστική συγκοινωνία... Την ίδια ώρα διευρύνεται "δικαιωματικά" ο χώρος του παραλογισμού με ...ζυμώσεις για αναζήτηση χώρων κατασκευής περισσότερων υπόγειων χώρων στάθμευσης...
Ο φαύλος αυτός κύκλος: αύξηση οχημάτων - παραμελημένη αστική συγκοινωνία- ανυπαρξία περιφεριακών χώρων στάθμευσης θα επιδεινωθεί και από έναν άλλο -πλην της αύξησης των οχημάτων- λόγο. Κατά την γνώμη μας, η αυτοδιοικητική υπερσυγκέντρωση σε έναν Δήμο θα επιδεινώσει την τοπική κεντροφιλία τόσο με διεύρυνση της περιφερικής οικιστικής ζώνης της πόλης όσο και με αύξηση του αριθμού των επισκεπτών μεταξύ των κατοικούντων στη απώτερη περιφέρεια του νησιού. Η όποια τάση ανάπτυξης περιφερικών -έστω και μικρών- αστικών κέντρων, που έστω και παθητικά προώθησαν οι Καποδιστριακοί Δήμοι θα εξανεμιστεί στον βωμό του τεράστειου Κερκυραϊκού Δήμου, πέρα από όποιες διακηρύξεις ή εγγυήσεις.
Το κυκλοφοριακό, λοιπόν, προβλέπεται να συνεχίσει να απειλεί την ζωή και την οικονομία της πόλης όσο για διάφορους λόγους -προφανείς και άλλους- η πεζοδρόμηση του ιστορικού κέντρου, η κατασκευή μεγάλων χώρων υποχρεωτικής περιφεριακής στάθμευσης για την Μέση, τον Βορρά και τον Νότο, η διαμόρφωση ενδιάμεσων χώρων στάθμευσης (λιμάνι, Λυρικό, Αεροδρόμιο) και η ανάπτυξη ολοκληρωμένου δικτύου αστικών συγκοινωνιών παραμένουν λογικό αιτούμενο για την Κέρκυρα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου