Όταν πριν από χρόνια σχεδιάζονταν επι χάρτου η διαδρομή της Ιονίας οδού και τελικά επικράτησε η ενδοχώρια χάραξη του δρόμου έναντι της παραλιακής, εύλογες ήταν οι αντιρρήσεις των Δυτικών παραλίων της Στερεάς Ελλάδας και της Ηπείρου, που αναζητούσαν (και αναζητούν) στην Ιονία οδό τον αυτοκινητόδρομο εύκολης πρόσβασης από την Ανατολική και Νότια Ελλάδα… Τις ανησυχίες αυτές ελάχιστα διασκέδαζαν οι υποσχέσεις για σοβαρούς παράπλευρους δρόμους, γιατί ο Ελληνας πολίτης έχει θλιβερές μνήμες από ανεκπλήρωτες υποσχέσεις. Το τελευταίο όμως καιρό υπάρχουν δύο ενθαρρυντικά δεδομένα:
Η προκήρυξη της κατασκευής της σύνδεσης Αμβρακίας – Ακτίου με μορφή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου (2 λωρίδες και βοηθητική ανά κατεύθυνση με διαχωριστικό κράσπεδο στην μέση) μήκους 45 περίπου χιλιομέτρων, που θα συντομεύσει κατά πολύ -τόσο με το μήκος της χάραξης όσο και με την ποιότητά του- την πρόσβαση στην Πρέβεζα και στην Λευκάδα, για την οποία δύο σημαντικά έργα συζητώνται: η υποθαλάσσια ζεύξη της με την απέναντι ακτή και η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Ακτιου – Λευκάδας.
Για τους Θεσπρωτούς και κατ’ επέκταση και για τους Κερκυραίους είναι έργο εξαιρετικής σημασίας η ριζική βελτίωση του δρόμου Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας, του οποίου μάλιστα η προέκταση προς Σαγιάδα και Αγιους Σαράντα είναι έργο υπερτοπικής διεθνικής σημασίας. Αυτό έχουμε υποστηρίξει και σε παλιότερα σημειώματά μας και γι’ αυτό χαιρόμαστε με την προκήρυξη κατασκευής αυτοκινητοδρόμου στο κομμάτι Καρτέρι-Πάργα, που αποτελεί τμήμα της παραπάνω διαδρομής. Δεν είναι μεγάλο το μήκος του αλλά θέλουμε να ελπίζουμε, ότι αποτελεί δείγμα βούλησης για συνολική αναβάθμιση της δυτικής παραλιακής διαδρομής της Ηπείρου…
Η προκήρυξη της κατασκευής της σύνδεσης Αμβρακίας – Ακτίου με μορφή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου (2 λωρίδες και βοηθητική ανά κατεύθυνση με διαχωριστικό κράσπεδο στην μέση) μήκους 45 περίπου χιλιομέτρων, που θα συντομεύσει κατά πολύ -τόσο με το μήκος της χάραξης όσο και με την ποιότητά του- την πρόσβαση στην Πρέβεζα και στην Λευκάδα, για την οποία δύο σημαντικά έργα συζητώνται: η υποθαλάσσια ζεύξη της με την απέναντι ακτή και η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Ακτιου – Λευκάδας.
Για τους Θεσπρωτούς και κατ’ επέκταση και για τους Κερκυραίους είναι έργο εξαιρετικής σημασίας η ριζική βελτίωση του δρόμου Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας, του οποίου μάλιστα η προέκταση προς Σαγιάδα και Αγιους Σαράντα είναι έργο υπερτοπικής διεθνικής σημασίας. Αυτό έχουμε υποστηρίξει και σε παλιότερα σημειώματά μας και γι’ αυτό χαιρόμαστε με την προκήρυξη κατασκευής αυτοκινητοδρόμου στο κομμάτι Καρτέρι-Πάργα, που αποτελεί τμήμα της παραπάνω διαδρομής. Δεν είναι μεγάλο το μήκος του αλλά θέλουμε να ελπίζουμε, ότι αποτελεί δείγμα βούλησης για συνολική αναβάθμιση της δυτικής παραλιακής διαδρομής της Ηπείρου…
Τα έργα προφανώς μας αφορούν σαν Κέρκυρα… Και θα μπορούσαν να είναι πολύ χρήσιμα αν δεν είμαστε …ειδικοί στο να καταστρέφουμε τις θετικές επιπτώσεις παρόμοιων προηγούμενων. Καλή ώρα όπως της Εγνατίας, που την υποδεχθήκαμε σαν το ποτάμι που θα οδηγήσει νομοτελειακά τους ΒορειοΕλλαδίτες στην Αγκαλιά της Κέρκυρας… Ηλθαν, αλλά όπως λένε οι πληροφορίες και οι αναλύσεις ειδικότερων, ξαναφύγαν. Δεν πείστηκαν από την ποιότητα των υπηρεσιών μας…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου