Πολύς λόγος γίνεται ξανά τελευταία –και πολύ σωστά- για την πορθμειακή σύνδεση Κέρκυρας-Σαγιάδας, ως κατά πολύ συντομότερης και οικονομικότερης της υπάρχουσας γραμμής Κέρκυρας-Ηγουμενίτσας. Πολύ σωστά επίσης, το όλο εγχείρημα συναρτάται προς την αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης Ηγουμενίτσας-Σαγιάδας… Χωρίς αυτή την αναβάθμιση το συνολικό χρονικό αποτέλεσμα παραμένει πρακτικά το ίδιο. Γι’ αυτό μόνον θετική μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς την πρόσφατη δήλωση Μπέζα, για προκήρυξη μελέτης ανακατασκευής του τμήματος αυτού. Να προσθέσουμε εδώ, ότι το ζητούμενο είναι ένα οδικό τμήμα δρόμου εφάμιλλου ποιοτικά προς την Εγνατία, αφού θα αποτελεί το πρώτο κομμάτι του διακρατικής σύνδεσης Ελλάδς-Αλβανίας με «σημερινά» όρια την Ηγουμενίτσα και τους Αγιους Σαράντα. Ο δρόμος αυτός πρέπει και μπορεί να ενταχθεί προοπτικά σε έναν παραλιακό διαβαλκανικό άξονα με αρχή την Καλαμάτα και τέλος την Τεργέστη. Ηδη, τα μηνύματα από ελληνικής πλευράς είναι αρκετά αισιόδοξα. Παρά τις αρχικές ενστάσεις για εσωτερική, μεσογειακή χάραξη της Ιονίας οδου, η δημοπράτηση του τμήματος Αμβρακίας-Ακτίου (ήταν προγραμματισμένη για το Απρίλιο… Εγινε;) μήκους 49 χιλιομέτρων με προδιαγραφές διεθνούς αυτοκινητόδρομου, οδηγεί στην κατασκευή μέχρι το 2012 (;) του πρώτου τμήματος ενός «παραλιακού» οδικού άξονα, παράλληλα προς την εσωτερικότερη Ιονία Οδό (Αντίρριο, Αμφιλοχία, Αρτα Γιάννενα, Κακαβιά). Ηδη, έχουν προκηρυχθεί μελέτες για σχεδόν ολόκληρο τον δρόμο Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας, με πιο πρόσφατη εκείνη του τμήματος από κόμβο Γραμμενοχωρίου μέχρι κόμβο Πάργας. Εδώ χρειάζεται πραγματική προσοχή και προβλεπτικότητα… Μιζέριες και απρονοησίες δεν χωράνε για έναν δρόμο με τεράστια γεωπολιτική σημασία και για την Ελλάδα. Εδώ, μελλοντικά θα καταλήγουν οι μεγάλοι ενεργειακοί αγωγοί. Ταυτόχρονα ο ριζικά αναβαθμισμένος άξονας Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας θα παρέχει την μέγιστη αξιοποίηση της υποθαλάσσιας ζεύξης Ακτίου-Πρέβεζας και του Αεροδρομίου του Ακτίου ενώ θα αναδεικνύει όλα τα τοπία και ακτών της διαδρομής, ιδιαίτερα των νησιών Λευκάδας και Κέρκυρας. Η Λευκάδα έχει το προνόμοιο να είναι το μοναδικό νησί, που δεν χρειάζεται πλωτό μέσο επικοινωνίας για την επίσκεψή του. Μάλιστα η πρόσβαση σε αυτήν θα βελτιωθεί ριζικά αφού μέσα στο 2009 αναμένεται να δημοπρατηθεί η σύνδεση της πόλης της Λευκάδας με τον άξονα Ακτιο- Αμβρακία.
Δυστυχώς, η παραπάνω γεωπολιτική προοπτική τραυματίζεται σοβαρότατα από την απαράδεκτη εγκατάλειψη του Δυτικού Σιδηροδρομικού Αξονα… Φαίνεται πάντως, πως η δημιουργία του διακρατικού και προοπτικά διαβαλκανικού παραλιακού δρόμου θα καταστήσει την πορθμειακή σύνδεση Σαγιάδας- Κέρκυρας αγωγό ζωής για την πόλη και το νησί μας γενικότερα…
Δυστυχώς, η παραπάνω γεωπολιτική προοπτική τραυματίζεται σοβαρότατα από την απαράδεκτη εγκατάλειψη του Δυτικού Σιδηροδρομικού Αξονα… Φαίνεται πάντως, πως η δημιουργία του διακρατικού και προοπτικά διαβαλκανικού παραλιακού δρόμου θα καταστήσει την πορθμειακή σύνδεση Σαγιάδας- Κέρκυρας αγωγό ζωής για την πόλη και το νησί μας γενικότερα…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου